Czy ktoś też potrzebuje uczyć bhp? - o bhp

szkolenia bhp online

Czym zajmuje się PIP

Państwowa Inspekcja Pracy, w skrócie PIP, jest polskim organem nadzoru oraz kontroli prawa dotyczącego pracy. Państwowa Inspekcja Pracy czuwa w szczególności nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ale także nad przestrzegan

Czy ktoś też potrzebuje uczyć bhp? - o bhp szkolenia bhp online
iem przepisów, które dotyczą zatrudnienia i innej pracy zarobkowej. W zakładach pracy na terenie całego kraju na straży przepisów BHP stoi Państwowa Inspekcja Pracy. Zadaniem PIP jest kontrolowanie zakładów pracy i sprawdzanie, czy pracodawca wywiązuje się z obowiązków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy wobec zatrudnionych pracowników. Poza przepisami związanymi z BHP, inspektorzy sprawdzają także wywiązywanie się zakładu pracy z innych obowiązków, takich jak wynagrodzenie, czas pracy, urlopy. Wielu pracodawców powierza zajęcie się sprawami związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy odpowiednim firmom, które zajmują się tym profesjonalnie. Pozostawienie przepisów BHP i wynikającym z nich obowiązków profesjonalistom, pozwala pracodawcom na bezproblemowe wywiązywanie się z obowiązków w tym zakresie wobec pracowników.


BHP dla pracowników administracyjnych

Spośród różnych szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy można wyróżnić takie, które jest skierowane dla pracowników administracyjnych i biurowych. Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie swoim pracownikom odpowiednie warunki oraz edukację o zachowaniu bezpieczeństwa w pracy. Szkolenie BHP pracowników administracyjno-biurowych jest specjalnie skierowane do konkretnej grupy osób, w skład której wchodzą także pracownicy placówek oświatowych, placówek służby zdrowia, czy też jednostek naukowych i badawczych. Jak więc można zauważyć, grono odbiorców takiego typu szkolenia BHP, jest dość szerokie. Celem szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest zapoznanie pracowników z panującymi zasadami i przepisami w tego typu wykonywanych zawodach. Samo szkolenie trwa około ośmiu godzin i jest prowadzone w formie seminariów, które jest połączone z samokształceniem. Uczestnicy mają także dostęp do odpowiednich materiałów, zapewnianych przez firmę organizującą takie szkolenie. Po zakończonym kursie organizatorzy wydają specjalne zaświadczenie.


Szkolenie PPOŻ - czym jest

Wiele osób jest zapoznanych z terminem szkolenia BHP, jednak nieco mniej ludzi jest zaznajomionych ze szkoleniami PPOŻ. Co dokładnie oznacza kryje się pod skrótem PPOŻ? Chodzi o nic innego, jak o ochronę przeciwpożarową. Samo pojęcie ochrony przeciwpożarowej jest związane głownie z zapobieganiem, ale również ze zwalczaniem pożarów. Szkolenia z zakresu PPOŻ są oferowane często przez firmy, które zajmują się również szkoleniami BHP. Obydwa z tych pojęć są związane z zachowaniem bezpieczeństwa w środowisku pracy, dlatego szkolenia w tym zakresie są obowiązkowe i regulowane prawnie. Szkolenia z ochrony przeciwpożarowej można podzielić ze względu na odbiorców takiego programu. Inny zakres wiedzy z ochrony przeciwpożarowej muszą posiadać zwykli pracownicy, a nieco odmienny posiadają koordynatorzy ewakuacji. Pożary są bardzo niebezpiecznym i nieprzewidywalnym zjawiskiem, więc wiedza, jak należy się zachować w sytuacji nagłego kryzysu, jest niezwykle ważna. Odpowiednia reakcja na zagrożenie pozwala na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.


Firmy oferujące szkolenia pierwszej pomocy

Jednym z wielu obowiązków zatrudniającego jest zapewnienie odpowiednich warunków pracy zatrudnionym pracownikom oraz zapewnienie odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. W tym przypadku wielu pracodawców korzysta z usług firm zajmujących się szeroko pojmowanym zakresem BHP. Jedną z najważniejszych oferowanych usług jest tak zwany outsourcing BHP, który często rozumie się jako przejęcie wszelkich spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy przez taką firmę. Dzięki powierzeniu spraw związanych BHP oraz PPOŻ odpowiedniej firmie, pracodawcy mają pewność, że wszystkie wymagane formalności i wymagania zostaną spełnione. Innymi usługami prowadzonymi przez firmy BHP są różne szkolenia dla pracowników z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, a także z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Ponadto często takie firmy wykonują także audyty BHP i PPOŻ. Powierzenie spraw BHP swojej firmy w ręce profesjonalistów z pewnością sprawi, że bezpieczeństwo w miejscu pracy będzie na wysokim poziomie.


Czym jest audyt BHP

Wiele firm, działających w branży z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w swojej ofercie posiada możliwość przeprowadzenia audytów dla przedsiębiorstw. Warto także wiedzieć, co dokładnie kryje pod tym nieco tajemniczym pojęciem audytu. Otóż mówiąc fachowym językiem, audyt jest to nic innego, jak niezależna ocena danej organizacji czy systemu. Ocena takiego przedmiotu audytu jest badana zgodnie z określonymi procedurami, standardami i przepisami prawa. Audyty z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy są więc sprawdzeniem, czy dana firma spełnia odpowiednie wymagania przepisów BHP. Taki audyt, prowadzony przez firmy działające w branży BHP, ma na celu zweryfikowanie czy w miejscu pracy są spełnione przepisy prawne dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy. Po przeprowadzeniu audytu, pracodawca otrzymuje szczegółowy raport z oceną i ewentualnymi dalszymi zaleceniami. Zlecenie wykonania audyty pozwoli pracodawcy na sprawdzenie, czy w jego firmie są odpowiednio wprowadzone zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.



© 2019 http://o-bhp.informator.malbork.pl/